Läxor!!!
Ett ord som många elever ogillar. Är det viktigt med läxor? Ja, jag tycker det. Syftet är att det eleven inte hinner göra i skolan får hon/han göra hemma. Men varför har man inte studieteknik i de högre klasserna. Det skulle vara oerhört givande för eleverna att få kunskap om hur dom på effektivaste sätt skulle läsa inför ett läxförhör/ett prov. Att få en föreläsning om studieteknik likadan som vi fick för ett par veckor sedan, skulle vara toppen. Eleverna skulle öva inlärning på ett bra och metodiskt sätt, och på så sätt slippa sitta kvällen innan och råplugga, eftersom de redan besitter stor del av den kunskap de behöver kunna inför provet.
Lärarsida...
16 år sedan
Sååå bra!! Jag håller med dig full ut! Borde absolut finnas något i likhet med studieteknik för nästan alla åldrar. För alla har det inte lika lätt för att plugga och ta in information och kanske behöver lite hjälp med ideer för att göra detta..
SvaraRaderaÅ jag håller även med dig om att läxor är viktigt, jag tycker det är ett måste nästan!
Agge såå rätt! På gymnasiet så försökte vi få in livskunskap som ämne. Där skulle studieteknik finnas med. Men som med allt annat så finns de regeler och allt tar en otrolig tid. Synd..Tänkvärt inlägg Agge! Detta kanske gör att alla har lättare för att fråga om hjälp med..
SvaraRaderahttp://www.google.com/reader/atom/user%2F17060514781174035897%2Fstate%2Fcom.google%2Fbroadcast
SvaraRadera